Anvelopele de iarnă vor lua locul celor de vară în curând  – La ce să fim atenți? (P)

[ad_1]

În curând va veni sezonul rece și posesorii de autovehicule vor începe să schimbe anvelopele de vară cu cele de iarnă sau, dacă cele de iarnă au un grad de uzură destul de ridicat, vor căuta să achiziționeze unele noi.

Este bine să știm cât mai multe despre mașină dar și despre setul de anvelope pe care am dori să îl punem pe mașina cu care circulăm. Căutarea de anvelope trebuie făcută din timp pentru a evita disconfortul de a sta la rând în fața magazinelor de specialitate, în fața vulcanizărilor sau neplăcerea de a nu găsi ceea ce căutăm. Prospectarea pieței din timp în vederea cumpărării anvelopelor pentru sezonul rece, ne crește șansa de a găsi anvelopele potrivite pentru mașina noastră.

Dacă tocmai îți cauți anvelope iarnă, poți incerca si la cei de la Vadrexim, vei găsi anvelope la prețuri bune, cu care îți poți echipa mașina. Plasează o comandă și un consultant îți va oferi anvelopele potrivite pentru mașina ta la cea mai bună ofertă.

Când si cum verificăm anvelopele?

Nu este recomandat ca mașina să fie echipată cu anvelope vară când temperaturile scad sub limita pentru care acestea au fost proiectate pentru a-și păstra proprietățile, adică temperaturi sub 7 grade Celsius.

Schimbul de anvelope de la un sezon la altul trebuie făcut după verificarea datelor din cartea tehnică a autoturismului pe care dorim să montăm setul de anvelope de iarnă. Dimensiunile anvelopelor cu care dorim să echipăm mașina trebuie să respecte recomandările producătorului autoturismului. Dacă vom folosi cauciucuri cu dimesiuni mai mari față de cele pentru care mașina a fost proiectată, performanța la frânare și stabilitatea în viraje vor scădea simțitor.

Indicii de performanță

Un alt parametru important care este deasemenea trecut în actele mașinii este indicele de viteză, cel de sarcină și coeficientul de zgomot.

Anvelopele, prin banda de rulare, sunt singurul element ce face legătura între mașină și carosabil. Performanța unei anvelope de iarnă se poate observa prin indicele de viteză, sub formă de litere, de la cea mai mică viteză, de 5 km/h cu indicele A1, până la Y care înseamnă 300 km/h . Acest indice arată viteza maximă cu care aceasta poate rula.

Anvelopele nu sunt clasificate doar după viteza maximă de rulare ci și în funcție de greutatea pe care acestea o pot susține. Această caracteristică este afișată pe eticheta UE a anvelopei, sub forma unui număr din 2 sau 3 cifre, sub numele de indice de încărcare sau de sarcină. Acestea pot susține greutăți de la 250 de kg până la 5150 kg, reprezentată de indici de la 60 la 165.  

În mers anvelopele produc un zgomot datorită profilului. Acesta poate fi mai pronunțat în funcție de profilul acesteia. Anvelopele devin mai zgomotoase cu cât vechimea acestora crește, dar si mai rigide, pierzâdu-și din flexibilitate. Anvelopele sunt catalogate ca fiind silențioase dacă zgomotul produs de acestea în mers nu depășește pragul de 70dB și zgomotoase dacă depășesc acest nivel.

Dimensiunea de anvelope iarnă 185 65 R15 este una dintre cele mai des întâlnite dimensiuni de anvelope în România  întrucât se potrivește la foarte mașini, inclusiv la Dacia Logan.
Prețul este un criteriu care determină achiziția anvelopelor. Acest lucru este valabil și în cazul anvelopelor all season și de vară, nu doar al celor de iarnă. Prețul nu reflectă totdeauna calitatea! De regulă un preț ridicat este asociat cu o anvelopă bună sau foarte bună, dar există și excepții când vorbim de anvelope al căror denumire nu este la fel de cunoscută ca a altora.

Dacă vrei să știi mai multe despre acest tip de anvelope intră pe site-ul celor de la Michelin și vei afla lucruri interesante și utile, care te vor ajuta să alegi cu atenție cauciucurile pentru mașină ta!

Articolul Anvelopele de iarnă vor lua locul celor de vară în curând  – La ce să fim atenți? (P) apare prima dată în Prahova Medicala – informatii din domeniul medical din Prahova.

[ad_2]

Source link

Related Post